二人展。
対照を意識すると、いしかわかずはる は、より私的な方が良さそうだ。
だから出展作の全ては、日記帳の中に描かれた線が元になっています。
When I was conscious of the contrast with YOSHIDA Akira,
it was a natural answer that ISHIKAWA Kazuharu got to be more private.
That's why all motifs of my works on this show are the lines drawn in my diary.
日記帳に描かれた線は、
私が私自身の日々を受けとめるためのもの。
それを表現者として放つ。
線が先にあって、キャンバスの形や、構図、あれやこれやを考える。
この絵は、小さな丸にしたいと思ったわけです。
The line drawn for me to catch the days of my own.
I release it as an artist.
There is the line in the first.
Then I think about the shape of canvas, composition and so on..
I decided this work to be a small circle.
「 世界で一番小さな風が吹く 」
2020, 糸、アクリル絵具、綿布、パネル、他. φ 20 cm
日記:2013, 10 /11
ミルクの後には、赤ちゃんの背中をとんとん叩いて「小さな風」を待つ。
生まれて1ヶ月満たない頃、ヒョイと持ち上げられて、
細い手足がぷらんぷらん。
" The smallest wind blows in the world "
2020, cotton, acrylic, panel, etc. φ 20 cm
Diary date : Oct.11, 2013
側面にサインと制作年。
この作品、実はもう会場にありません。ごめんなさい!
どうしてもと言う若いご夫婦と共に、海を渡りました。
悪しからずご了承下さい。
There is my sign on the side.
Now, I have to inform you.
This work has departed to overseas with a young couple already.
We kindly ask for your understanding.